Sjömansgryta!

Grytor, grytor och mera grytor!
Här kommer lite fantastiska bilder på mina nyfunna matlagninskunskaper!
 
Alla ingridienser som ska i grytan.
 
Min nya supergryta som jag hoppas laga många storartade måltider med!
 
Börjar med att hacka ner alla grönsakerna och slänga ner dom i grytan.
Sen slänger vi på lite smör eller olja och bryner dom.
 
Medans detta pågår kan vi skära upp lövbiffen eller innanlåren.
 
Vid detta laget har grönsakerna brynats tillräckligt och vi tar ut dom ur pannan.
Vi lägger sedan i dom i en annan kastrul med låg värme under tiden som vi bryner köttet.
Nu är också en bra idè att slänga i era favoritkryddor och/eller en köttbuljong.
 
När det har fått sin BRYNA färg så häller på vatten så att det nästan täcker köttet, slänger på locket
och väntar cirkus 30 minuter.
 
Undertiden passar jag på att hälla i lite crème fraîche och krossade tomater i den tillfälliga grönsaksbehållaren.
 
Nu när 30 minuter har gått och köttet har blivit väldigt mört så häller vi i grönsakerna och låter puttra på låg värme i ytterligare 30 minuter.
 
Salta sedan efter behov!
Och där har vi det, ytterligare en fantastisk måltid tillagad av självaste herr Johansson!
 
Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Imponerad!!! Duktig lillebror jag har! <3 <3

Svar: Tack!
 

2012-12-04 @ 22:57:58
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0