Jahoppsan

Hej hå blogg fan.

Länge sedan sist, inte vetat vad jag ska skriva om.. det käns som om jag bara borde skriva ner mina tankar ibland, orginal syftet var ju en virtuel dagbok .. så tja :P

Det är lov, jag vaknade klockan 12, lite väl sent.

Dom första två dagarna på lovet var jätte kul, min far kom ner och sa att Hans, min handledare hade ringt, och jag flög iväg till skolan, dock så var det inte menat att jag skulle komma den dagen, men det gjorde inget, för vi hadde massor att göra, först åkte jag och lärarna ner till Resturangen vid älven på andra sidan Göta, sedan åkte vi tillbaka till Värkstan och jobbade med några saker.

Nästa dag blev jag till och med hempickad av honom, vi drog ner och åt Thai mat och den kvällen snodde vi en 1-tons kontainer och lastade på en Pickup som tog precis 1 ton, hade den inte haft en V12 i sig hade den stegrat!

Sen kände jag att jag ville vara hemma lite, det är ju lov, dessutom får jag inte precis lön, och det är inte första gången jag använder egna pengar för att köpa mat åt hans när han har det svårt, ta mig inte för en idiot, jag vill hjälpa, och det är ofta JAG som frågar hur han har det.

Som han brukar säga, när man har slut på mjölken till muslin är det en sak, men när man har slut på muslin till vattnet är det en annan :P

Han levet ett så sjukt kaotiskt liv för att vara 54 år gammal, har minst 12 deals på olika ställen i landet (ibland världen), lånar pengar hej och hå, och ENDÅ har han inte en enda prick på sig, konstig snubbe kort sagt :P En gång snodde han lönen innan Banken drog pengarna, gjorde massa byten och liknande, och satte in den igen, så räkningarna betalades, haha XD

Förvånad att jag inte hade ångest, jag fick det första kvällen på lovet, men nästa dag lyckades jag ju endå dra mig iväg till skolan, trots att det var lov, och jag brukar vara skakig i 3 dar efter ångest attack.

Nåja, nu sitter jag hemma, funderar på att köpa dator delar.. det känns väldigt konstigt att ha det "väl" ställt, jag får 5000 i monaden nu, jag skiter i om folk säger att man inte borde skriva sånt på en blogg, dom får gärna skriva ner det, jag bryr mig inte XD

Och endå betalar jag halva hyran. Så 6000(+1000 studiebidrag) i fickpengar varje månad, jag sparar upp en buffert och sen så får vi se vad som händer, jag är inte jätte sugen på körkort, jag kör rätt så mycket på skolan, även fast jag inte får det :P

Och jag har bestämt mig att inte låna ut pengar, såvida någon inte håller på att dö

Jag har tillochmed åkt en hjullastare nu, riktigt kul, och jag har nu ett kort som ger mig befogenhet att hantera Sax kranar och liknande, plus intyg för Heta Arbeten, brandvakt, etc etc. Det betyder igentligen att om något brinner ner så är jag extra knullad, efter som det inte FÅR hända när man är utbildad :P

Och idag så tar jag det lungt, jag skäms över mig själv att jag går ner och köper choklad eller snabb-mat på Götagrillen hela tiden.. jag har värkligen INGEN viljestyrka, precis som min kära far... Sen sitter man och mår illa och dåligt medans man kollar på 90 kronor bortkastade pengar i en godis-skål på bordet.. man vill dö X_D Dom goda nyheterna att det bara blir en pizza eller så när jag arbetar, godis är, enligt mig, mer förödande.

Endå så köper jag skiten, hela jävla tiden, för över pengar från mitt SPAR konto för att köpa det, är jag helt blåst? En slav under min mage? Nåja, uppenbarligen är jag det.

Så fort jag är ledig vänder jag på dygnet inom 2 till max 3 dagar. Ett helvete, uppenbarligen rör jag mig inte tillräckligt mycket, och när jag gör det, mår jag bättre, endå tänker jag inte kasta bort min relation till min dator, Jag har inga vänner, eller jo, men inte i det som dom flesta ser som vänner. Jag har folk, som inte är min familj, som jag bryr mig om, och hoppas mår bra, och hjälper, och har roligt med, men tanken på att på något sätt "gå ut" med dom, och "göra saker" är helt absurd, och låter bara konstigt, dessutom kan jag inte ha, vad dom flesta ungdommar kallar, "Roligt", då jag inte klarar av att resa, och lets face it, ska man "ha roligt" så måste man kunna resa, tyvvär. Men jag accepterar det, jag är lycklig som jag är.

Nog babblat för den här gången!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Kramar! <3

2011-02-17 @ 21:21:48
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0