Inte skrivit på länge...

Hanna, min syster, har blivit smått... ovanlig.

Hon har aldrig varit så här.. aggressiv? hetlevrad, öhh.. lättretad?

Jag vet inte, hon har sagt saker som,

"Din mamma trivs inte med dig, därför får du på hos pappa när vi flyttar"
"När vi flyttat, kommer jag ALDRIG mer att prata med dig"
"Varför gör jag så här? Jag tar ut mitt hat över dig som jag haft i alla dessa år."
"Något i ditt huvud är allvarligt fel och förstår inte varför du inte ligger på hem"

Jag har varit mobbad länge i skolan, och jag vet nu att inte ta åt mig av ord oavsett hur hårda dom är, men endå, jag trodde att HON hade mognat en del, blivit lite vuxen.

Ni vet, som dom flesta vuxna skrattar och säger lite nonchalant "Haha, syskon kärlek"

Men det här?

Hon har skaffat barn, kanske ska gifta sig nån dag också, och hon betar sig så här?

Jag vill verkligen inte starta gräl med hon, för hon är väl som hon är, och pappa blir väldigt orolig när det är stök och gräl runt han, och sånt vill man inte precis utsätta han.

Är detta fortfarande syskonkärlek, behöver hon bara 20 år till eller nått?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0