Flyttat..

Flyttat, för att vara mer dramatisk: Flyttat för första gången i mitt liv! *host* nästan.

Vaknade på morgonen och helt plötsligt var det dags o flytta, var inte direkt beredd på det, då jag på något vis inte uppfattat att det skulle ske just då.. mitt uppe i flytten ringer min vägledare, Hans, och vill att jag ska springa ner till infarten till Göta o hoppa in i bilen o köra till Lödese och hjälpa han med massa saker, hopp, tänkte jag, visst?

Blir hemsläppt av Hans vid dörren, jahapp, pappa har åkt till farmor, och det är 15 minus grader och jag har tshirt, jeans, och jacka på mig, great, slår sönder grannens ytterdörr, knuffar undan några barn, tuggar fradga, morrar åt pappan, slår katten på käften och kastrerar hunden, tar upp telefonen och ringer mamma, hon ringer pappa, farmor hämtar mig 10 minuter senare.

Påvägen hem fick jag ångestattack.. kunde inte andas, ville spy, försvinna från existens.. bara lägga mig ner och dö av smärta i magen och bröstet... sånt där illamående man tänker "Det kommer ju gå över".. men när man väl får det, jag har, i ärlighetens namn, haft självmordstankar när jag haft den ångesten..

Jag lägger mig i badet o låser dörren, vattnet blir snabbt kallt och jag reser mig nästan upp för att spy 12 gånger.... tillsist så lyckas jag på något vänster tygla illamåendet.. slappnar av mer och mer.. lägger en kall handuk på huvudet och pappa väcker mig senare, då han bröt upp dörren med en skruvmejsel för att se om jag drunknat..

Gå ner, sätter på Harry Potter banden, försöker slappna av.. lyckas tillsist.. efter ett helvete.. somna!

Vaknar klockan 2 på förmiddagen, tänker, imorgon är det endå skola.. lyckas få dagen att flyga förbi rätt så snabbt, man måste bara hålla huvudet upptaget..

Nästa dag, äntligen! Skola igen, klämmer snabbt på mig ett par strumpor, mölar ner massa choklad och potatisgratäng i käften, springer ut, hittar en genväg som tydligen ska föreställa någon slags "nedgång", men såg mer ut som en is-bana, jag var dum nog att använda den.. jag halkade 1 gång.. slog bara i röven..

Jag halkade 1 andra gång.. huvudet bara flög i marken utan att jag ens hade en chans att skydda mig, hörde hur något knäcktes, reste mig upp, och, lyckligtvis var det nog inget farligt.. då jag inte blev yr eller något, men endå.. lite läskigt var det!

Så hemma efter en lång men rolig dag, som vanligt, tog 6 bussen hem, och nu sitter jag här, har stulit Majas mobila bredband(med hons uttryckliga tillåtelse!)

Nu måste jag bara tänka på något att göra, så jag inte mår piss igen... var nästan nära på att inte trycka på Stopp knappen på bussen, så van att åka 2 hållplattser till...

Iallafall.. det där får räcka med tjöt..

Heidi, ta hand om dig<3

Kommentarer
Postat av: Heidi

Men älskade pôjk! Vad sjutton är det här!? Hoppas verkligen att livet ordnar upp sig så att du kan varva ner igen. Har du funderat på att hitta en jättebra psykolog att gå iväg och prata med. Hoppas verkligen du inte skadade dig allvarligt när du ramlade! Kramar i massor

2010-02-02 @ 13:38:19
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0