Krångel i familjen.. igen..

Jaha, morsan kom för o hämta hunden och var minst sagt uppretad, tydligen hade min kära faster skickat ett hat-brev till henne mitt i natten.

Jag måste ta parti igen, och det får bli min mor, hon har säkert inte tagit hand om pappa på allra bästa sätt, men litar på hons välmeningar, min faster är trots allt enligt mig lite konstig.

Hon menar väl, hon hjälper pappa, men när hon lägger sig i Mammas egna ekonomi, ber pappa skicka mammas mejl till hon själv, och sedan använder mejlen på ett sätt som uttrycker mamma som en känslo-lös lama, då har det gått för långt.

Mamma ringde mig efter att hunden hämtats och vi talade länge, min farmor tycker att Eva har helt rätt, och försvarar hon utan att blinka, men det käns nästan som att jag är skyldig att börja aktera, Pappa är trött och orkar knappt argumentera eller formera en åsikt, när han pratar med Eva tror jag att hon själv mest skapar en bild av situationen, då hon tror att pappa inte kan komma ut och säga något rakt fram, och hon känner sig skyldig att hjälpa till.

Eva gör samma sak som med karnebrat, skapar konflikter mer en vad hon löser dem, vissa saker bör inte en utomstående lägga sig i, det blir för många mellanhänder.

Hon får gärna hjälpa pappa, men ärligt talat, att ifrågosätta mamma, och att framföra det på ett sådant offensivt sätt, inte rätt.

Min psykolog säger att jag inte bör lägga mig för mycket kanske, utan att fokusera på skolan och liknande, men för i helvete, pappa är sjuk, orkar inte säga ifrån, låter Eva klyva ett hål i släkten, nej, jag får också kasta in mina 4 cent i bilden.

PEACE BROTHA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0