Måste man välja sida?

Måste man välja sida egentligen? Kan man inte vara enade?

Vi brukade säga, det bästa med skiljsmässan är att dom är vänner, det värkar ha förrendrats.

Min mor undviker min pappa, Christer kommer enda från skåne bara så att pappa kan flytta 1 vecka innan, och hanna sa "Skönt" när jag nämde det, vafan?

När vi fick in 30 tusen på kontot så sa inte mamma något, hon tog raskt ut 5 tusen och stack till finland, hon säger att hon inte sa något för att pappa kanske skulle röra pengarna, visst, men vem var det som tog ut dom?

Pappa hörde av sig hos Mäklaren och sa att vi inte borde röra pengarna, endå har mamma nu tagit ut ytterligare 2 tusen och ätit på resturang 3 gånger på en vecka.

Mamma vill inte vara i samma rum som pappa heller, och vägrar att betala vårdnadsbidrag den första monaden, efter som vi inte "officiellt har flyttat in i lägenheten".

Jag försökte diskutera det här med mamma men hon betedde sig som om hon inte visste något ting.

All denna falskhet, hanna kallade "våran sida av släkten" falsk. Men måste man hela tiden välja sida?!

Pappa säger nu själv att han inte kommer att tveka att gå till tingsrätten om mamma vägrar betala, varför måste det bli så här?

Det är så gott som omöjligt att resonera med mamma, att försöka ha ett förståndigt samtal... Måste man stå bakom en advokat för att kunna diskutera?

Pappa säger nu att vi kanske aldrig kommer bli vänner med dom, måste det skäras upp ett sår i hela jävla släkten så här...

Jag vet inte riktigt hur det här ska gå över huvud taget.

Och tack Heidi, för att du bryr dig<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0