Ångest - dokumentering

På begäran skall jag skriva ner hur jag känner mig när jag har den här "ångesten".


Då börjar vi.

Jag hade varit vaken i 22 timmar, hade gått till skolan även fast jag inte sovit på 12 timmar, för att vända dygnet, detta var på en fredag.

Efter dagen så åkte Hans och jag till Älvängen för att äta, jag visste inte att vi skulle åka enda dit.

Halvvägs in i förrätten börjar illamåendet, man undrar om det beror på maten, som jag sagt, så är det ibland väldigt svårt att se skillnad på ångest och fysiskt illamående.

går en promenad runt byggnaden, går på dass, inget hjälper särskilt mycket, tillsist blir Hans klar med maten och vi åker hem, jag mår fortfarande skit, lägger mig i badet i 2 timmar, det försvinner, går ner, lyckas somna, vaknar dagen därpå klockan 9 på morgonen

Illamåendet kommer nästan direkt, går på toa igen, hoppas på att "få ur mig" skiten, då jag fortfarande har en tendens att tro att samma känsla kan uppstå av att helt enkelt ha uppretad mage, jag har fortfarande problem att tro att det inte bara är vanligt illamående jag känner, men jag tror inte det, det är svårt att veta, då det är svårt att förstå hur andra känner sig när dom mår illa.

Somnar tillsist, med alla kläder på, förstår inte hur jag lyckades, hade dock tagit 1 ml Theralen på dagen.

Vaknar klockan 3 på morgonen, nu alltså, vart på dass igen, värkar ha lugnat ner magen lite.. kommer nog bada i några timmar om det återvänder.

Nåja: Så här blir mitt liv efter en kort resa till Älvängen, cirka 20 minuter bort från göta.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Fy va hemskt... Är så ledsen för din skull! Många kramar

2010-03-29 @ 10:08:25
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: Olle

Äsh, jag får jätte bra stöd av min Psykolog och sånt, du ska inte oroa dig :P

2010-03-29 @ 23:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0