Skolan igång..

Skolan är igång, och det är jätte kul.

Har saknat min lärare, Hans, som jag alltid kan spendera mycket tid att prata med. Vi är båda väldigt lika.

Till att börja med bör jag beskriva vem han är, han bor ensam ute i skogen, han har två lokomotiv och cirka 5 lastbilar samt en ångdriven moped på sin tomt, och förra året bad våran rektor honom att ha ansvar för hela Verkstaden på IV.

Hela sommarlovet spenderade han åt att åka från skåne till norrland och hämta maskiner och liknande för värkstaden, massor med arbete har gjorts på verkstaden, golvet har målats, väggarna, massa betong har bearbetats, massor och åter massor, och dom börjar bli klar med många saker nu.

Problemet, ja, det finns ett problem, är idioterna som faktiskt går på IV.

Dom saboterar mitt project, jag skulle sagt "dom andras", men efter som jag är den enda som faktiskt lägger lite tid på att ha roligt och ha project och liknande så är det bara jag, dom slängde i massa sand i en ny flaska olja som Hans hade köpt till mig, var nära på att förstöra min Bil-batteriladdare som jag donerat till skolan, kastar saker på en, svär, och ibland, sloss, dessutom tar dom rast när dom vill, och är allmänt uppkäfftiga mot Hans och Sari.

Jag var nära på att begå styckmord, men känslorna förvandlades bara till tårar, jag vet inte varför, men det var länge sen det var riktat åt MIG på det sättet, och nu har vi bestämt att Verkstaden skall vara stängd i 2 veckor för att kunna göra något.

Dom senaste dagarna har jag faktiskt jobbat "övertid" på skolan för att kunna få gjort något, då man inte kan göra något när dom är där och har boll krig, sloss eller försöker kasta min Motor i golvet. Men jag klagar inte, då jag älskar att vara där.

Tror inte jag mött mer sorgliga och skadade själar en dom, men nu skall som sagt verkstaden vara stängd så jag och hans kan få gjort något! Kul!

Men vad sysslar jag med!?

Jo, vi har en 8 hästars Briggs&Stratton motor som jag renoverat från scratch!

Dom senaste dagarna har jag och hans gjort en Bensin-tank till den, den börjar nästan bli klar, vi har svetstat på en muff, och skruvat fast en bensin-kran, eller ja, Bränsle-kran kanske man borde säga, och lådan isej har äntligen blivit vattentät, jag har också lärt mig använda eld skärare, eller vad dom nu heter, för att hetta upp saker !

Det är mycket oro över skolan i övrigt, får jag inte godkänt i matte nu, kommer jag inte in på ett gymnasium, man måste nämligen vara max 18 år, inte över, och jag vill inte gå på komvux eller liknande.. usch...

Jag kan inte åka bil, jag blir åksjuk, jag klarar knappt resan till Lödöse varje dag, jag vill inte åka enda till ALE, men det är närmast... usch.. jag borde igentligen inte tänka på det här.. det är ju inte tid att välja gymnasium än..


Iallafall, ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0